Prowadzenie własnej działalności gospodarczej stanowi niewątpliwie nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od tego, w jakiej branży on działa. Znalezienie nabywców na swoje produkty i usługi, zagwarantowanie płynności finansowej firmie, zapewnienie ciągłości zleceń, zarządzanie pracownikami i poszczególnymi działami przedsiębiorstwa– to tylko niektóre z wyzwań, przed którymi przedsiębiorca taki staje każdego dnia swojej aktywności zawodowej.

Prowadzenie ksiąg firmowych

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej stanowi niewątpliwie nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od tego, w jakiej branży on działaNiewątpliwie jednym z większych obciążeń większości przedsiębiorców są kwestie związane z prowadzeniem ksiąg firmowych i rozliczenia z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Niejednokrotnie jest to na tyle skomplikowane, czasochłonne i uciążliwe zajęcie, że przedsiębiorcy decydują się na zatrudnienie pracownika, bądź też pracowników (więcej: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-przejsc-na-samodzielna-ksiegowosc-2613973.html), którzy w ramach obowiązków zawodowych zajmują się tymi kwestiami (ma to miejsce zwłaszcza w przypadku większych, bardziej rozbudowanych firm), bądź też zlecają oni te zadania zewnętrznym podmiotom, wykwalifikowanym do świadczenia takich usług. Profesjonalne biuro rachunkowe nie dość, że zadba o poprawność rozliczeń z urzędami, to dodatkowo może zająć się także kwestiami związanymi z obsługą wypłat pracowniczych, czy też rozliczaniem urlopów, delegacji i tym podobnych zagadnień.

Gdy wkradnie się błąd

Współpraca z taką wykwalifikowaną firmą zewnętrzną związana jest, co prawda także z pewnego rodzaju ryzykiem – na skutek, bowiem błędu bądź też zaniechań, ucierpieć mogą czasem bardzo dotkliwie interesy przedsiębiorcy będącego klientem biura rachunkowego. Ponieważ biuro rachunkowe jest jedynie pewnego rodzaju „pośrednikiem” w prowadzeniu rozliczeń, nie ono ponosi odpowiedzialność przed stosownymi organami w sytuacji zaistniałych błędów. W myśl przepisów prawa w naszym kraju, każdorazowo, za błędy podatkowe odpowiada podatnik i nie ma to znaczenia czy zlecał on takie rozliczenia na zewnątrz, czy też osobiście się tym zajmował.

Istnieje jednak możliwość skutecznego dochodzenia swoich praw. Każde biuro rachunkowe posiada, bowiem obowiązek wykupienia polisy OC biura rachunkowego (więcej  w temacie: https://biuro-rachunkowe.iexpert.pl/biuro-rachunkowe-oc-obowiazkowe/). Polisa taka zabezpiecza interesy klientów biura i zapewnia im możliwość dochodzenia odszkodowania bezpośrednio od zakładu ubezpieczeniowego, w którym polisa taka jest wykupiona.